• وبلاگ : توسعه سينماي فاخر
  • يادداشت : نقد دل شكسته علي رويين تن
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يک انسان 
    با سلام
    اگر بخواهم بي‌تعارف بگويم کارگردان يک موضوع بسيار عالي و جذاب و موثر را با بي‌سوادي تمام در همه ي سطوح فيلمنامه، کارگرداني، تدوين و حتي طراحي صحنه و مثل اينها هدر داده است. آيا کسي که از حسين حرف مي‌زند نبايد اين را بداند که ورود به هر کاري را بايد به اهلش سپرد و آقاي روئين تن قطعا اهل سينما نيست.
    فيلم هاي بعدي ايشان سخن مرا اثبات خواهد کرد.
    + حسين 

    معلومه خيلي بي طرفانه نقد کردي
    + فرزاد 

    يكي از مزخرف ترين فيلم هايي بود كه در عمرم ديدم...صد رحمت به فيلم هندي

    هيچ چيزش با واقعيت جور نيست...99 درصد بسيجي ها يك مشت وحشي بي سر و پا هستند

    اون قسمت فيلم كه دختر فراريه ميگه يه بسيجي منو گرفت و خيلي خوب باهام برخورد كرد واقعا خنده دارترين و مضحك ترين بخش فيلم بود

    تا وقتي جمهوري اسلامي هست ما شاهد اين آثار آشغال خواهيم بود

    سلام عليكم

    سلام.
    خسته نباشيد.
    دست مريزاد.
    در زماني كه فيلم هاي بي محتواي ايراني نه تنها اثر ندارند بلكه فساد را رواج ميدهند ، فيلم دل شكسته تحسين برانگيز بود.
    ابتدا اشكالات فيلم را ميگويم تا نگويند نفهميده.
    درست است دانشجوي بسيجي اينطور نيست. تسبيح به دست نميگيرد . يا اينكه 5 يا 6 دانشجوي بسيحي اينطوري در يك دانشگاه خيلي نادر است. اينكه 5 دوست باهم در دانشگاه باشند و اينكه استادت دوست پدرت باشد ، هم رشته تو باشد و .... خيلي خيلي نادر است.
    اما بايد دانست كه نميتوان از اغراق در فيلم گذشت. همانطور كه خود كارگردان هم گفته اغراق بخشي از فيلم است.

    به نظر بنده اغراق جزي از فيلم است كه اگر نباشد و وجود نداشته باشد نميتوان فيلم را به خوبي ساخت و بيننده نميتواند به خوبي درك كند.
    اگر اغراق نباشد بيننده نميتواند به خوبي منظور كاگردان را درك كند.
    چه بسيار انسانهايي كه چنين رفتارهايي را نشان دادادند و عده اي را به سوي حق تعالي راهي كردند.
    بايد دانست كه باز هم به گفته خود كارگردان اين فيلمنميخواهد بگويد ميشود امام حسين (ع) و يزيد (لع) را با هم صلح داد. او كاملا مخالف چنين گفته اي است.

    بلكه منظور اين است كه هر انساني ( ايراني ) در اعماق وجودش و فطرتش حسي او را به اهل بيت و خدا نزديك ميكند و بايد اين حس را تقويت كرد. اگر افرادي از مذهبي ها بدشان ميايد به خاطر وجود ادمهاي رياكاري مانند فردي بود كه در باغ بود.

    وگرنه مذهب و خدا در فطرت هر ايراني است و باز به قول كارگردان لائيك ترين انسانها نيز حضرت ابوالفضل (ع) را دوست دارند.

    و در طي فيلم ديديم كه حس دوستي و عشق در بين هر دو پيدا ميشود و فقط يك طرفه نيست . درست است كه اين نفس است كه چاردي ميشود ، اما منظور اين است كه عاشقي اي كه وجود دارد به خاطر وجود خدا در فطت امير علي است كه باعث ميشود نفس عاشق شود و اين عشق است كه او را چادري ميكند. عشق در هردو وجود داشت ولي عم اميرعلي و عشق به اهل بيت باعث چنين تحولي در نفس شد.
    اشكال ديگر فيلم صحنه هاي موجود در دانشگاه است كه مصنوعي ساخته شده است.
    اما نكته هاي ظريف فيلم و تفكر كارگردان روي فيلم فوق العاده بوده است.
    اينكه يك كارگردان بلاخره درد دل خانواده هاي مذهبي را ديد. اينكه خانواده مذهبي در اين فيلم به جايگاه خود دست يافت.

    اينكه يك خانواده مذهبي را فقير و بدبخت و منزوي نشان ندادند. حس ديد كارگردان فوق العاده بود و صد در صد خود نيز برخواسته از قشر مذهبي بوده اند.
    در فيلمهاي تلويزيوني ... ايران ديده ميشود زنان مذهبي در خانه نيز با چادر هستند اما در اين فيلم مادر امير علي دقيقا يك مادر مذهبي بود.
    مادر مذهبي يعني فردي كه تربيت را در هر جايي ، اخلاق را در هر زماني و دين را در هر مكاني يادآور باشد.

    اينكه يك آدم مذهبي خودش از آدم رياكار بدش ميايد و با ديدن چنين افرادي حس تنفر پيدا ميكند . اينكه عشق به امام حسين و ايمان راستينش باعث ميشود كه وقتي پدر نفس او را قسم ميدهد ، قسم و حرمت را نگه دارد و نشكند. اين نكته هاي مهمي است.

    نقطه قوت فيلم خود نقطه ضعف است.

    صحنه اخر فيلم كه نشان ميدهد همه افراد جمع شده اند.

    نقطه ضعف است چون لازم به چنين كاري نبود ومخصوصا با آن فضا و دكوپاژ كه مصنوعي بود.

    از سويي نقطه قوت است ، در تحقيق اميرعلي نوشته شده

    حسين آرمان است و آرمان شهر.

    همين آرمان است كه در آخر نشان ميدهد توانسته جامعه را جمع و يك پارچه كند.

    اين حس عاشورايي كارگدان تحسين برانگيز است. نشان داده كه آرمان بزرگ خدا حسين (ع) ياري گر است.

    مائيم و نواي بينوايي

    بسم الله اگر حريف مايي

    اميدوارم بيشتر با هم در تعامل باشيم و همكاري كنيم.

    يا علي مدد.

    + رويا 

    سلام

    نمي دانم دارم براي چه كسي مي نويسم و لي خودم برداشت شخصي ام را مي نويسم . فيلم در دو بعد بود يك طرف مثل اينكه شبه ايجاد مي شد طرف ديگر قضيه را شفاف سازي ميكرد .استاد راست ميگفت اين نوع تقابل انديشه و اين نوع نزديكي و بازخورد عالي از دو جناح آزاده و ديندار فقط در جهان سوم ممكن است من همه نوشته هايتان را نخواندم ولي فيلم را به هنديها ربط دادين اينجا فقر و غنايي نبود مادر امير علي استاد دانشگاه و وضع ماليشان هم خوب بود ژس از اين نظر هندي نبود از لحاظ علاقه مندي هم قضيه نوعي هم فكر و ژيدا كردن سوالهاي بي جواب نفس و امير علي بود كه شايد منجر به عشق شد امير علي با چيزهايي كه نفس مخالف بود مخالف بود و اين يعني هم سويي در فكر و اونجايي كه دارن براي امام حسين عزاداري مي كنن با معبد هنديها قابل مقايسه نيست اصل موضوع چيز ديگري است فلسفه عاشورا و اهل بيت براي ما اصلا چرا مقايسه شود . اما شمع ها از قديم الايام روشن كردن شمع در شام غريبان و ديگر مراسم هاي ما مرسوم بوده و اين نمي تونه شباهت به هنديها محسوب بشه خلاصه خيلي حرفهاي ديگه كه حوصله تايژ ش را ندارم و لي ديدن اين فيلم به قدري لذت بخش بود كه بادران ؟؟/

    2

    من در نوشته ام هم گفته بودم كه براي دل خودم مي نويسم. در واقع مي خوام حرفهاي خودم رو تو وبلاگم بنويسم. براي همين حاضر نيستم از جاي ديگه مطلب بزنم.

    فيلم رو هنوز نديدم. متاسفانه تو آبادان فيلمها خيلي ديرتر از تهران اكران مي شه. ولي هر وقت ديدم ميام و نظرم رو مي گم.

    خوشحالم از آشنايي با شما.

    + عادل 
    سلام . اين فقط يك سوال است . مي توانم فيلم نامه زمهرير را قبل از آغاز توليد بخوانم ؟
    + عادل 
    سلام . نقد روزنامه اسرار را ديديد؟نظر استاد چي؟امروز روزنامه ها رو هم ديدم مطلبي نبود . نقد را براي روزنامه امتياز فرستادم . به اسرار هم مي دم. قصد دارم جوابي براي نقدش بنويسم . البته در خصوص بعضي قسمتها نه همه. قسمتهايي مشترك است.
    + عادل 
    سلام . باعث افتخاره . بزودي از طريق مسئول فني وبلاگ اقدام مي شود.
    سلام
    وبلاگ خيلي خوبي داريد براي من باعث افتخاره اگر شما هم مايل به تبادل لينک با سايت من باشيد.
    اگر مايل بوديد سايت من را با عنوان " تالار گفتمان رهپويان ايران " به آدرس www.rahpuyan.ir/index.php و يا " تبادل لينک با رهپويان " به آدرس www.links.rahpuyan.ir لينک کنيد و بعد با مراجعه به www.links.rahpuyan.ir از طريق ارسال لينک وبلاگ خود را با هر عنوان و توضيحي به ثبت برسانيد. لينک شما حداکثر ظرف 24 ساعت تاييد خواهد شد در صورتي که هر دو لينک بالا را در وبلاگ خود قرار داديد آدرس وبلاگ خود را يک بار در لينک هاي روزانه و يک بار در لينک هاي ثابت سايت www.links.rahpuyan.ir به ثبت برسانيد
    متشکرم
    + سارا نيك بنياد 
    نقد بيرحمانه اي كرده ايد آقاي ناصري. اگرچه بسيار دقيق و هوشمندانه است. فكر مي كنم با خواندن نقد شما فيلم را بهتر ببينم.
    + علي رويين تن 
    ممنون.ازاين كه دراين وانفسايي كه زمين وزمان به دشمني بر خاسته اندمرد ومردانه نظرت راگفته اي. يا علي مدد. علي رويين تن.