سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشتر می دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

دوشنبه 87/10/23  ساعت 9:1 عصر

طرح

ممد مکانیک

محمد بزچلویی معروف به ممد مکانیک در تعمیرگاه شاهین واقع در خیابان طالقانی کرج متعلق به عباس آقا به شاگردی مشغول است .

ممد عقده های نهفته بسیار دارد . گاه در عالم خیال خود را مرد مسلحی می بیند که ارازل و اوباش  محل؛ با دیدن  گوشه کلت کمری که به کمرش بسته است لرزه بر اندامشان می افتد و زمانی سوار بر بنز الگانس در خیابانهای بالای شهر جولان می دهد و خوشگلترین دختران شهر  را سوار کرده راهی ویلای چند هزار متر مربعی اش در رامسر میگردد.

اشتغال ممد نزد عباس آقا طولانی نمی شود . جر و بحثی در می گیرد و ممد بخاطر هواس پرتی اش سر کار سیلی آبداری نصیبش می شود وپس از تصفیه حساب؛ دیگر سمت مغازه مکانیکی نمی رود .اما عنوان مکانیک با ممد می ماند.

ممد با کمک فامیل و پس انداز مختصری که دارد یک دستگاه تاکسی زهوار دررفته ؛ زیر پایش می اندازد و مسافر کشی می کند اما تقدیر او اینجا هم رقم نخورده است.

با فروش تاکسی ممد به جگر فروشی رو می آورد. یک دکان محقر زیر پله ای همه دنیای ممد را شکل می دهد اما آرزوهای ممد با فروش جگر تعبیرنخواهد شد..

رسول باجناق ممد است .او در واحدفروش  شرکت ساتکوکار می کند و ازاین طریق با بسیاری از نمایندگی ها ارتباط دارد.

گذشته رسول همانقدر  معمولی است که  گذشته  ممد معمولی  است و آرزوهای رسول به طول و درازی آرزوهای ممد است اما یک تفاوت میان ایندو وجود دارد رسول جربزه ممد را ندارد. از این رو رسول طرحی را با ممد در میان می گذارد به این ترتیب که او از ایران خودرو و نمایندگی ها پیکان و پراید باچک مدت دار تحویل بگیرد و ممد زیر قیمت بازار پیش فروش نماید و وقتی اولین سری تحویل گیرندگان خودرو؛ مشتری های جدید را به سوی  ایشان روانه نمودند از محل پیش خرید آنان هم چکها پاس شوند و هم مابه التفاوت قیمت بازار و فروش تامین گردد .

ممد در همان جگرکی کار ثبت نام از متقاضیان  را به صورت  پنهانی  آغاز می کند .

اولین کسانی که پس از دو هفته صاحب خودرو می شوند؛هر آنکس را که در میان دوستان و آشنایان نزدیک و دور به طمع می افتد در مدت کوتاهی خودرویی آنهم با قیمت زیر بازار داشته باشد به ممد معرفی می کنند.

پرداختی افراد جدید به حدی زیاد  است که هم چکهای اولیه پاس می شوند و هم جبران ارزان فروشی می گردد. 

دور دوم واگذاری نیز به خوبی صورت می گیرد و این خود نوید بخش مشتریان تازه تری است .ممد با حجم پولی که به دست آورده است دفتر کار بسیار شیک و بزرگی را تهیه می کند. شیوه کار عوض می شود و مشتریان وجوه پیش پرداخت را به جای اینکه حضوری پرداخت کنند به شماره حسابی واریز می کنند و دلخوشند که فیش واریزی را در دست دارند.

نمایندگی های ایران خودرو و نمایشگاههای فروش خودرو دچار مشکل می شوند و پرس و جو در خصوص شیوه کار ممد بالا می گیرد . ممد به سیم آخر می زند و شایعه می کند که فروش خودرو از سوی دفتر رهبری صورت می گیرد. با پیش کشیده  شدن نام دفتر رهبری کسی جرئت مداقه زیادتررا نمی کند ؛ اما این نقشه دردسرهایی را برای ممد به دنبال دارد . خبر به گوش مسئولین دفتر رهبری می رسد و از دفتر دستوری خطاب به نهادهای ذیربط جهت کشف حقیقت صادر می گردد. اما تحقیقات به زیان ممد تمام نمی شود . نتیجه تحقیقات اینست که هر چند معلوم نیست نقص وجوه پرداختی از کجا تامین میگردد  اما ممد کار خلاف خاصی  نمی کند.

کار رونق می گیرد . اسد و طاهر و مصیب برادران ممد نیز وارد عرصه می شوند.

فعالیت آنچنان گسترده است که تعدادی کارمند و حسابدار به استخدام در می آیند و البته منشی خانم آنچنانی هم .

 گستردگی کار ایجاب می نماید که فعالیت در قالب شرکت لیزینگ باشد . ساختمان شرکت  قبل از اخذ مجوز های لازم افتتاح می شود و فضایی کاملا" فریبنده بوجود می آید.

اسد به واسطه پیشینه اش و شناختی که از دختران زیبارو و پابده دارد مرتب زیبارویانی را به برادرش معرفی می کند ولی هیچیک را بیش از یکماه در استخدام  نگه نمی دارند. گاه در شرکت بسته می شود و این در حالیست که ممد با چهار ؛ پنج زن و دختر داخل شرکت  خلوت کرده است.

خودروهای گران قیمت خریداری می شود به طوریکه زیر پای برادر کوچکتر بنز الگانس یکصدو هفتاد میلیون تومانی قرار دارد.

هنوز حرف و حدیث در خصوص منبع تامین الباقی قیمت خودروها وجود دارد . شایعه می شود ممد به پرورش شتر مرغ نیز می پردازدو منشاء این ثروت زیاد از آنجاست.

ممد طرح جدیدی به اجرا می گذارد : اگر در تحویل خودرو تاخیری پیش آید  خسارت پرداخت می شود.

وقتی عملا" به واسطه اتفاقاتی پیش بینی نشده واگذاری صورت نمی گیرد عوامل ممد به ازای تاخیر تا مبلغ سه میلیون تومان می پردازند و مجددا مشتری را در نوبت واگذاری جدید قرار می دهند .به این نحو هم مشتری راضی است و هم شرکت به مشکل بر نمی خورد.

مشکلاتی نیز گاه بروز می کند و لازم می شود پرداختی مشتری عودت گردد . در این حالت برادران ممد قسمتی از پول مشتری را بلوکه می کنند . کسر از وجه پرداخت شده توسط برادران به گوش ممد می رسد و او اظهار بی اطلاعی می کند.

 

کسب و کار ممد که ظاهر متشرع خود را نیز حفظ می کند موجب ورود افراد موجهی به شرکت می گردد . وجود  این افراد موجب جلب اعتماد بیشتر مشتریان جدید می گردد.

هنوز یک آرزوی ممد از شکل رویا  خارج نشده است: تسلیح

مشخص نیست کلت کمری که ممد به کمرش می بندد؛از کجا تامین شده است .از سویی کرج باراندازقاچاق اسلحه است و از سوی دیگر ممکن است افراد وجیه المله تازه وارد؛ نگران امنیت جانی ممد شده باشند.

کار به جایی رسیده است که معرفی کنندگان مشتری به ممد نیز منتفع می شوند . از هر مشتری تا یک میلیون تومان اخذ می گردد تا به ممد معرفی شود.

از آنجا که آدمهای بادل و جرئت دیگری هم هستند که بخواهند پا جای پای ممد بگذارند یکی دو نفر از کارمندان ممد از او جدا می شوند وراسا" واگذاری خودرو را آغاز می کنند . این افراد     دسته ای از مشتریان ممد رانیز جلب می کنند.

به یکباره آمار  مشتریان فروکش می کند.

 در این اثناء ممد متوجه وقوع سرقت از نقدینگی شرکت به میزان  بالایی می گردد...

 


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

193415

بازدید امروز

99

بازدید دیروز

40

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک