سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

با هرکه دوستی می کنید، در راه خدا دوستی کنید و با هرکه دشمنی می کنید، در راه خدا دشمنی کنید . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

جمعه 87/8/24  ساعت 12:43 عصر

همسر من هم فهمیده

همسر من نیز فهمیده است

آقای احمد شیرزاد در سایت امروز با  نقد مقاله ای که در روزنامه کیهان به تاریخ 18/7/87 درج شده ومن در اختیار دارم (علاوه بر آن با مراجعه به آرشیو این روزنامه و کلیک روی عنوان زیباترین روش شوهر داری و... براحتی در دسترس است)مطالبی را عنوان کرده اند که من چند نکته برادرانه در این خصوص به ایشان تذکر

 می دهم:

1- در خصوص قسمتهایی که استنادات قرآنی و روایی دارد وارد نشده اید که لحن شما ضمن اینکه حاکی از بی توجهی و قبول نداشتن این مطالب نیست بلکه گویای مطالعه دقیق آن قسمتها و پذیرش آن است.

2- از این رو دعوت می کنم به عنوان نمونه، احادیث معتبر ذیل را هم ببینید:

 رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله :کُلُّ لَهوِ المؤمنِ باطِلٌ إلاّ فی ثلاثٍ : فی تأدیبِهِ الفَرَسَ ، و رَمیِهِ عَن قَوسِهِ ، و مُلاعَبَتِهِ امرأتَهُ ، فإنّهُنَّ حَقٌّ .

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هر گونه سرگرمى براى مؤمن نادرست است، مگر در سه کار: در تربیت اسب، تیراندازى با کمانش و بازى و شوخى با همسرش؛ زیرا این سه کار، حقّ است.

 

 

امام صادق علیه السلام :مردم در دنیا و آخرت لذّتى بهتر از لذّت زن نچشیده اند ... بهشتیان از هیچ چیز بهشت، نه از خوراکى و نه از نوشیدنى، به اندازه نکاح لذّت نمى برند

وسائل الشیعة:  امام صادق علیه السلام از ما پرسید: چه چیز از همه لذّت بخش تر است؟ عرض کردیم: هیچ چیز. فرمود: لذّت بخش ترین چیزها نزدیکى کردن با زنهاست.

3-غالب فیلمهای سینمایی امروزه حول محور خیانت مرد است (البته بدون پرداختن به علل)آن مانندشوکران و اقلیما و زنها فرشته اندو... به نظر شما چرا اینگونه است؟

توضیح لازم: من جوابش را می دانم وحاضرم با هر کس در این زمینه مباحثه نمایم.

4- اولین نقد شما اینست که اعتراض نموده اید چرا نقش اجتماعی زنان در جامعه به وسیله ای  جنسی  برای ارضای شهوت مردان و یاوسیله  تحریک کننده مردان قلمداد شده است.

اولاٌ مگر آن 500 هزار معلم زن علاوه بر حضور در عرصه تعلیم و تربیت کشور(در روز) در خانه  های خود(در شب) شوهرانشان را ارضای جنسی نمی نمایند؟و ایضاٌ زنان دانشجو...

ثانیاٌ مگر قرار شده است زنان تمام وقت در منزل بمانند و به درخواستهای جنسی مردان پاسخ دهند ؟ مگر مردان شغل و کار وکسب ندارند که همه روز را در منزل به این امر بپردازند؟

مقاله نیز با شاهد مثال آوردن آیه شریفه 58 از سوره نور که ذیلاٌ آورده می شود: یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لِیَستَئْذِنکُمُ الَّذِینَ مَلَکَت أَیْمَنُکمْ وَ الَّذِینَ لَمْ یَبْلُغُوا الحُْلُمَ مِنکمْ ثَلَث مَرَّتٍ مِّن قَبْلِ صلَوةِ الْفَجْرِ وَ حِینَ تَضعُونَ ثِیَابَکُم مِّنَ الظهِیرَةِ وَ مِن بَعْدِ صلَوةِ الْعِشاءِ ثَلَث عَوْرَتٍ لَّکُمْ لَیْس عَلَیْکمْ وَ لا عَلَیْهِمْ جُنَاحُ بَعْدَهُنَّ طوَّفُونَ عَلَیْکم بَعْضکمْ عَلى بَعْضٍ کَذَلِک یُبَینُ اللَّهُ لَکُمُ الاَیَتِ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ

شما اى کسانى که ایمان دارید باید ... دستور دهید در شبانه روز سه وقت از شما اجازه ورود بگیرند یکى پیش از نماز صبح و دوم هنگام نیم روز که جامه هاى خویش از تن در مى آورید و سوم بعد از نماز شبانگاه که این سه هنگام ، هنگام خلوت شما است ...

تاکید نموده است که سه موقع از شبانه روز خلوت شود و بقیه روز، زنها نقش اجتماعی خود را دنبال کنند.

ثانیاٌ  مگر همه زنها یی که هر روز در جامعه حضور دارند معلم و دانشجو و در حال ایفای نقش اجتماعی مد نظر شما هستند؟

در پاراگراف سوم علی رغم اینکه آورده اید که وارد مقولات دینی نمی شوید اما با این اظهار نظر که:

...زنان نیز مانند مردان جز خدای بزرگ را نمی پرستند...

وارد بحث فقهی شده اید. پس بهتر است این بحث را ادامه دهیم و کلمه " بعل" را بررسی کنیم

بعل در سوره نساء آیه 128به معنی شوهر آمده است. در سوره صافات آیه 125نیز به معنای بت آمده است.

داشتن دو معنای متفاوت برای یک کلمه چیز عجیبی نیست و در زبان فارسی هم رایج است مانند کلمه  شیر که سه معنی برایش وجود دارد .از این رو من نیز استنتاج نهایی نویسنده را که می گوید:

از این رو شوهر و جفت زن را بعل گفته اند که در حقیقت خدایگان زن و پروردگار اوست و به نوعی مالکیت و سروری دارد را نمی پذیرم . اگر چه عبارت بعدی که می گوید:

...بنابراین معنا و مفهوم بعل در کاربردهای اصیل آن به معنی پروردگار خانه و سرور و سالار بوده است ...

صحیح باشد.

معلوم نیست مراد از" گفته اند" اشاره به چه کسانی  است.

ایراد اساسی که بر این برداشت گرفته می شود اینست که اگر مرد خدایگان و پروردگار زن باشد ، اینطور تداعی می شود که خدا برای استمتاع جنسی خود به مملوک خود به دستور خدای دیگری غیر از خود ، تمسک می جوید .در حالیکه اگر او واقعاٌ خدا باشد به جای توجه دادن زن به اطاعت از خدای  دیگر، به او امر می کند که خود را در اختیارش قرار دهد.

5- همسر من با اینکه مشتری ثابت سریالهای تلوزیون و فیلمهای سینمایی است ( البته با سینما رفتن مخالف است و از لحاظ اقتصادی ترجیح می دهد پس از آمدن سی دی فیلمها در منزل تماشا کند)با حضور من در عرصه کار گردانی سینما مخالف است و این مخالفت ناشی از حضور زنان و دختران رنگارنگ(قسمتی از دیالوگ مهتاب کرامتی در فیلم زن ها فرشته اند) در عرصه سنماست.لذا:

اولااگر تک و توکٌ مردانی چشم پاک همچون شما وجود دارند که معتقدند  با دیدن زنهای رنگارنگ غرایز جنسی شان تحریک نمی شود در مقابل، تمامی زنها این اعتقاد را نسبت به مردان دارند .

ثانیاٌ اگر شما مردان را ماهی لغزنده نمی دانید ؛ زنها سایر همنوعانشان را در  پهن کردن تور بسیار خبره

می دانند. اما مشکل اینجاست که برای حفظ شوهران خود، عمل به دستورات دینی  را سر لوحه کارهایشان قرار نمی دهند.

ثالثاٌ من مقاله کیهان  را نخوانده بودم. با نقد شما هم خواندم و هم پرینت گرفته  به همسرم دادم.

رابعاٌ پیشنهاد می کنم فیلمهای شوکران ، اقلیما. زن ها فرشته اند را ببینید . بد نیست.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

192775

بازدید امروز

17

بازدید دیروز

18

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک