سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

هر گاه خداوند خیر بنده ای بخواهد، او را در دین آگاه می کند و راه راست را به او نشان می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

جمعه 88/1/28  ساعت 8:46 صبح

آسیب شناسی تله فیلم سازی در سیما

مؤتمن: تلویزیون در تولید تله‌فیلم‌ها دچار افراط شده است

خبرگزاری فارس: «فرزاد مؤتمن» با بیان این که «تلویزیون در تولید تله‌فیلم‌ها دچار افراط شده است» گفت: برخی از تهیه‌کنندگان جوانی که تنها با سرمایه سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کنند، بودجه کافی از سازمان دریافت می‌کنند اما همه آن را هزینه نمی‌کنند.


فرزاد مؤتمن در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، تولید فیلم‌های تلویزیونی را نیاز رسانه ملی دانست و افزود: «تولید فیلم‌های تلویزیونی از دهه 70 در صدا و سیما آغاز شد که در آن سال‌ها نمونه‌های خوبی از کارگردانان خوب سینما ساخته شد. در آن دهه در تولید فیلم‌های تلویزیونی شتابی دیده نمی‌شد و شبکه‌های تلویزیونی در برنامه‌های نمایشی خود علاوه بر پخش سریال‌ها و تله‌تئاترها فیلم‌هایی تلویزیونی در مدت زمان بین 90 تا 120 دقیقه را نیز به نمایش می‌گذاشتند. بسیاری از تماشاگران تلویزیون حوصله دنبال کردن سریال‌های تلویزیونی 2000 دقیقه‌ای را در هفته‌های متمادی ندارند به همین دلیل تلویزیون برای دربرگرفتن سلایق مخاطبان خود ساخت فیلم‌های تلویزیونی را با تایم زمانی مشخص در برنامه‌های خود قرار داد اما متأسفانه این روزها در تولید فیلم‌های تلویزیونی دچار یک نوع افراط شده‌ایم و فیلمنامه‌های خوب و درستی به لحاظ قصه و بار دراماتیک برای ساخت انتخاب نمی‌شود. فیلمنامه‌ها اکثراً ضعیف و مسئله‌دار هستند که از درام خوبی برخوردار نبوده، دیالوگ‌هایی ضعیف که باعث افت کیفیت فیلم‌ها است برای ساخت انتخاب می‌شوند.»
وی با اشاره به محدودیت زمانی که از سوی برخی از تهیه کنندگان به گروه‌های فیلمسازی اشاره داشت و گفت: «تله‌فیلم‌ها بین 10 تا 12 روز ساخته می‌شود و به نوعی مسابقه در میان گروه‌های فیلمسازی ایجاد شده که هرکسی زودتر ساخت بهتر است مثل مسابقات دو صد مترعده ای سعی می کنند با حداقل زمان و هزینه ممکن، فیلم ها را تولید و روانه پخش نمایند. در حالی که باید برای ساخت این نوع فیلم‌ها دقت و انرژی کافی صرف شود.»
مؤتمن بهترین زمان برای ساخت فیلم های تلویزیونی را بین 25 تا 30 روز دانست و افزود: «25 تا 30 روز زمان مناسب تولید فیلم‌های 90 دقیقه‌ای است که متأسفانه در اکثر مواقع تهیه‌کنندگان جوانی که این روزها وارد کار شدند و تنها با سرمایه سازمان صدا و سیما کار می‌کنند فشار زیادی به گروه برای ساخت فیلم در کم‌ترین زمان ممکن می‌آورند. این افراد بودجه کافی برای ساخت فیلم را از سازمان دریافت می‌کنند اما تمام آن را هزینه نمی‌کنند. من خوشبختانه در دو کار تلویزیونی با تهیه کنندگان خوب سینما و تلویزیون کار کردم که هیچ یک از این مشکلات را نداشتم.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

192733

بازدید امروز

8

بازدید دیروز

24

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک