سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

به حق برایتان می گویم : بنده نمی تواند خدمتگزاردو پروردگار باشد و هرچه بکوشد، باز یکی را بر دیگری ترجیح خواهد داد. همچنین خدا دوستی و دنیا دوستی، برای شما جمع نخواهد شد . [عیسی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

شنبه 87/9/9  ساعت 11:11 عصر

سینما و سیاست -2

سینما و سیاست

حرف آخر  

از همان روزهایی که حلقومهایی فریاد می زدند که در ایران حرف آخر را مقام معظم رهبری می زنند تا همین چند روز پیش که محسن رضایی در جمعی دانشجویی بیان کرد ایران به  مدیریت جمعی نیاز دارد و افزود که نظر من اینست که ایران را هیچ فردی به تنهایی نمی تواند اداره کند و کسانی که فکر می کنند به تنهایی اقتصاد و سیاست  خارجی و امنیت را می توانند حفظ کنند درک درستی از شرایط ندارند.

ونیز گفت  ایران را می توان به صورت جمعی اداره کرد. پس دولت مقدم بر رییس جمهور است و ایران را باید دولت کارآمد ائتلافی متعهد اداره کند و کسانی که ادعا می کنند به تنهایی از عهده این کار بر می آیند البته شاید قصد عوام فریبی نداشته باشند و فقط از این موضوع اطلاع ندارند...بنابراین حداقل باید در کابینه 6-5 رییس جمهور دیده شود تا بتوان کشور را به سمت توسعه پیش برد.  (سخنرانی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر)  این اعتقاد را داشتم که حرفهای زیادی در خصوص  شکل  اداره فعلی  جامعه وجود دارد.

به نطرمن حتی اگر محسن رضایی در عمق وجودش نیز  این گفتار را راجع به ریاست جمهوری بداند و بر سر این ادعا قسم حضرت عباس (ع)هم بخورد، خواه ناخواه ابعاد بحث به موضوع رهبری نیز مربوط می شود . زیرا:

1- بر اساس اصل صریح113 قانون اساسی اداره کشور فقط برعهده رییس جمهور نیست بلکه مطابق آنچه در اصل 110 بیان شده و تصریحی که در این اصل آمده اداره کشور در انحصار رییس جمهور نیست.

2- گردش قدرت در ایران فقط شامل بخشی  از اداره کنندگان کشور است  و به جهت دوره ای نبودن رهبری در   این بخش، گردش قدرت صورت نمی گیرد. از این رو بر فرض، دولت هم به سلیقه ناطق در آید کار تمام نمی شود.

گذشته از این فرمانده سابق سپاه اشتباهات فاحشی دارد از جمله:

1- بر اساس  اصل پیش گفته قانون اساسی دولت مقدم بر رییس جمهور نیست .بلکه بر عکس است و اگر منظور سخنران اینست که قانون اساسی نیاز به اصلاح در این زمینه دارد ؛ متوجه نیست که ساز وکار دولت در ایران که هیات وزیران همیشه زیر نظر یک رییس دولت بوده اند که در طول ازمنه فقط نامش تغییر می کرده است ؛ اجازه نمی دهد که دولت مقدم بر رییس جمهور باشد .

 چه در آن صورت دولت می بایست به صورت شورایی (با نظراکثریت وزراء) اداره شود که ضمن اینکه موازی کاری با مجلس خواهد بود ؛ اجرای شورایی تجربه خوشایندی نیز در سی سال گذشته نداشته است.

 2-گذاشتن قید تعهد برای دولت واجد اثری نیست . فرض است که در ایران کسانی  اجازه ورود به رده مدیریتی را خواهند داشت که متعهد باشند.

3- علاوه بر  برنامه های 5ساله و بیست ساله که به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد و دولت صرفآ مجری آن است و لذا در پیشبرد اقتصاد و سیاست خارجی و امنیت دولت فعال مایشاء نیست اصولا دولت زیر نظر رهبری (اصل 57 قانون اساسی ) مجلس (اصل 76قانون اساسی ) کمیسیون اصل 90 (اصل 90 قانون اساسی) قوه قضاییه ( اصل 157 قانون اساسی) وسایر نهادهای نظارتی  است لذا در واقع  امر در حال  حاضرنیز کشور جمهوری اسلامی به صورت جمعی اداره می شود .


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

193488

بازدید امروز

37

بازدید دیروز

22

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک