سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

دوشنبه 87/12/26  ساعت 12:51 صبح

خاطره از جنگ

دستور داده بود قایق ها نزدیک به هم حرکت کنند تا بتواند با پرش از روی آنها بر تمام نیرو ها نظارت کند.
در قایق اول که در حقیقت نوک پیکان حمله به شمار میرفت نشسته بود و هنوز تا مواضع عراقی ها کمی فاصله داشتند.
مشغول حرف زدن با بی سیم  بود که حرکت چند نفر را در بین نیزار ها دید
...

ادامه این خاطره مهیج در وبلاگ سر افرازان
نظر شما( )
?

پنج شنبه 87/12/22  ساعت 2:21 صبح

اشنایی با اصطلاحات سینمایی

استودیو:به مراکزمجهزبه امکانات فنی لازم برای کارهای ساخت وتکمیل فیلمهای سینمایی وبرنامه های تلویزیونی گفته می شود .مثل استودیوی دوبلاژ  استودیوی فیلمبرداری وغیره .

درایران استودیوها مجزا هستند وکمتر به نمونه ای همچون استودیوهای بزرگ فیلمسازی در

غرب بر می خوریم که همه امکانات لازم برای مراحل مختلف کار یک فیلم را یک کمپانی دراختیار داشته باشد.(نویسنده:عظیمی)


نظر شما( )
?

چهارشنبه 87/12/21  ساعت 11:6 عصر

تکیه بر تجربه

 خاتمی با توجه به تجربه انتخابات گذشته تاکید کرد: توقع از اصلاح طلبان این است که ما خودمان نیروها را تلف نکنیم و تفرقه و مشکل درست نکنیم .
حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی در دیدار با اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، گفت: با رجوع به تاریخ، در نظرهمه مورخان نام آور‌ یک نکته قطعی و مشترک در مورد پیامبر (ص) به هنگام رحلت وجود دارد و آ ن نگرانی حضرت درباره تفرقه میان امت اسلامی است .ایشان به شدت از اینکه وحدت امت اسلامی بعد از رحلتشان به هم بخورد، نگران بودند و متأسفانه آن وحدت نیز به هم خورد؛ یعنی آن نگرانی به جا بود.
رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه وحدت بر اساس محبت، مورد توجه پیامبر بود ، اظهار داشت: احساس می‌کنم، امروز از عمده‌ترین مسایلی که نه تنها درعرصه حیات ملی، بلکه در عرصه حیات امت اسلامی خیلی باید مورد توجه باشد، وحدت است و می‌دانیم، دست‌های ناپاکی برای بر هم زدن وحدت و یگانگی درکار است.
وی تصریح کرد:جهل، خرافه و تعصب در درون و توطئه‌های عظیم از بیرون باعث تفرقه می شود، مادامی که در کنار هم نباشیم و کسی منفعت آن را ببرد که از ما نیست و بیگانه است، عظمت، سرمایه،‌ موقعیت ممتاز کشورمان، اقتدار ملی و اسلامی را از بین می‌برد.
خاتمی تاکید کرد: اینها توطئه‌هایی است که متأسفانه وجود دارد و البته از تنگ نظری‌ها و بعضی غفلت‌هایی که در درون ما وجود دارد، سوء‌استفاده می‌شود.
رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها در ادامه گفت: نمی‌شود با شعار به وحدت رسید،‌ بلکه باید واقعیت‌ها را درنظر گرفت. شیعه و سنی، در اصول مشترک هستند و اگر هم در فروع اختلافی هست، باعث تنوع جامعه می‌شود و این تفاوت‌ها نباید مانع شود که بر پایه آن اصول اصلی، همه را دور همدیگر جمع شویم.
رئیس دولت اصلاحات بر این نکته که حکومت ما با دین نسبت دارد و موقعیت آن بسیار حساس و مهم است تاکید کرد و اظهار داشت:اگرخدای ناکرده اینگونه تلقی شود که این حکومت با شهروندان خود با دیده متفاوت نگاه می‌کند، سبب دلگیری و دل‌زدگی ‌هایی خواهد شد و ما به جای همگرایی، واگرایی خواهیم داشت.

وی افزود: مهمترین مسئله این است که حکومت کاری کند که هرانسان در این کشوراحساس کند به نام دین، دارای حرمت و حقوق است و این باعث تقویت حکومت دینی است و راهی برای تأمین امنیت؛ چون امروز کاملا مشخص است با رشد جامعه بشری و ارتباطات دنیای امروز و پیوستگی‌های آن تنها روش‌های سخت افزاری برای ایجاد ثبات و امنیت، جواب نمی‌دهد.

سید محمد خاتمی سپس گفت: سیستان و بلوچستان بالقوه یکی از با ظرفیت ترین و غنی ترین استان‌های کشور است و باید به آن با دید ملی نگاه کرد. در دوره اصلاحات کارهای زیر بنایی خوبی، درآنجا شکل گرفت.

وی از سیستان و بلوچستان به عنوان راه مهم ترانزیتی برای مناطقی که آبهای آزاد ندارند، میان آسیای میانه، افغانستان و دریای عمان نام برد و به پیشرفتهای صورت گرفته در این استان در دوران اصلاحات اشاره کرد.

خاتمی تاکید کرد: شأن ملت ایران و سیستان و بلوچستان بالاتر از آن است که صدقه گیر باشند ؛ برای تحقق این امر، باید زمینه کار و تولید را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه شاید سیستان و بلوچستانی احساس کند کارهایی شده است، افزود: باید در نظر داشت که هنوز زمینه کار در این استان و سایراستان‌های کشور زیاد است و اگر کسی می‌خواهد به کسی رأی بدهد، به این معنا نیست که از هر جهت از او راضی است بلکه این درک را دارد که رویکردها به کدام سو است و کدام سو به نفع ایران،‌انقلاب و اسلام خواهد بود.

سید محمد خاتمی با اشاره به انتخابات، گفت: امکانات و دست‌ها و جریان‌هایی در کشور،‌ وجود دارد که نمی‌گویم نامشروع ولی با دیدگاه‌های خاص به هیچ وجه نمی‌خواهند جریان اصلاحات که حالا نماینده‌اش هرکس می‌خواهد باشد، یا کسانی که به تغییر اوضاع می‌اندیشند روی کار بیایند.

وی تصریح کرد: امکانات در آن طرف وسیع است ولی در میان اصلاح طلبان امکانی جز مردم نیست و باید تلاش کرد تا آنها با اشتیاق پای صندوق بیایند و از رأی آنها صیانت کرد که در این صورت تردید ندارم که نتیجه چه خواهد شد.

ادامه مطلب...

نظر شما( )
?

دوشنبه 87/12/19  ساعت 9:27 عصر

اشنایی بااصطلاحات سینمایی

انونس:قطعاتی از فیلم که برای معرفی و تبلیغ ان.مدتی پیش از شروع نمایش عمومی

فیلم در سالن های سینما پخش میشود ومعمولا صدای یک گوینده هم با توصیف فیلم

وعواملش .این تصاویر را همراهی می کند.در ایران انونس را با نام هایی چون

(پیش پرده)و(برنامه اینده)هم می شناسند.(نویسنده:عظیمی)


نظر شما( )
?

شنبه 87/12/17  ساعت 11:17 عصر

کشور در شرایط خوبی به سر نمیبرد

کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. شاید از نظر کسانی که دستی در کار نداشته‌اند تشخیص آن‌که این اظهار نگرانی تا چه حد ناشی از واقع‌بینی و یا بدبینی است و کلا داشتن دیدی روشن نسبت به بحران‌هایی که باید انتظارشان را کشید کار مشکلی باشد. اما برای کسانی که تجربه حداقل چهار سال حضور در مرکز تمامی تصمیم‌ها را دارند, راحت‌تر می‌توان از آن‌چه در مقابل‌مان قرار دارد سخن گفت. در ساختارهای تصمیم‌گیری خلل‌های بزرگ ایجاد شده است و تصمیمات فردی میراثی از سختی‌ها برای هر گروهی که بنا باشد در سال‌های بعد کشور را اداره کنند به جا خواهد گذاشت، به صورتی که به راستی نمی‌توان از کسی انتظار معجزه داشت.
به مانند تمامی بحران‌هایی که طی این سی سال پشت سر گذاشته‌ایم, ما برای رو در رو شدن با مشکلات آینده باید به سرمایه‌های خود رجوع کنیم. این سرمایه‌ها شامل ذخایر بی‌پایان ارزی یا ظرفیت های عظیم اقتصادی ، یا هم پیمانان متکثر و نیرومند ویا مدیران نابغه اجرایی نبوده است و نیست.
ما با تکیه به ارزش‌هایی که انقلاب آفرید و با استمداد از گفتمانی که امام(ره) پایه‌گذاری کرد، گذشته را با سر بلندی پشت سر گذاشتیم و برای پس از این نیز انتخابی بهتر از این نداریم. تکیه بر آرمان‌هایی چون استقلال، عدالت، آزادی و توسعه در سایه جمهوری اسلامی نیروهایی را آزاد می‌کند و در اختیار قرار می‌دهد که ما هیچ‌گاه از آن‌ها بی‌نیاز نبوده‌ایم و پس از این به آن‌ها احتیاجی دوچندان داریم.
امام(ره) ما, تمامی این سرمایه را در زیر پرچم اسلام ناب محمدی (ص) جمع می‌کرد و آن را مکتبی می‌دانست که درمقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجرین و مرفهین بی‌درد قرار دارد. پیشترکه جوان بودیم خیال می‌کردیم اگر کار می‌کنیم و اگر دیگران جهاد می‌کنند و جان‌های خویش را ایثار می‌کنند برای حفاظت از چنین مکتبی است. اینک که دوباره می‌نگریم می‌بینیم چه در گذشته و چه امروز این آن مکتب است که همواره از کشور و مردم ما در برابر حوادث دهر حفاظت می‌کند.
چگونه از مردم انتظار داشته باشیم که با سخت کوشی و تلاش گذر از این مرحله را امکان‌پذیر کنند. اگر به اصلی‌ترین و بازگشت‌ناپذیرترین توقعات آنان بی‌اعتنا باشیم؟ نخستین انتظار آنان از ما صداقت است، صداقت در آرمان و عمل، صداقت و شفافیت در برنامه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارشان می‌گذاریم و پیش گرفتن سیاست‌هایی که منافع عامه مردم و نه گروه‌هایی خاص راهدف بگیرد.
توجه به اهمیت اقشار ضعیف جامعه گوئیا آن‌قدر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است که کسانی آن را با اقتصاد صدقه‌ای اشتباه می‌گیرند. ادای دینی که دولت اسلامی نسبت به محرومان دارد, از توجه به عزت آنان آغاز می‌شود و سپس معیشت‌شان را در بر می‌گیرد حتی شعار " حمایت از مستضعفان " نباید به صورتی ادا شود که ولی نعمت بودن آن‌ها را از یاد ببرد.
در طول این سی سال آیا این ما بودیم که از آن‌ها حمایت کردیم یا آن‌ها که از انقلاب و نظام و مسوولان خویش پشتیبانی می‌کردند. ما موظفیم که خود را به راستی خدمتگزار این ولی نعمتان بدانیم و در ادای این وظیفه از منافع آنان حمایت کنیم.
البته من ادعا نمی‌کنم که شعارها و سیاست‌هایی که بوی صدقه می‌دهند, از روی سوءنیت و منت گذاشتن بر مردم مطرح می‌شوند. بلکه ریشه در ساده‌انگاری مقتضیات جامعه دارند. حال آن‌که برای حل مشکلات کشور راه‌حل‌های ساده وجود ندارد و کسانی که با بی‌اعتنایی به توان مدیریتی و کارشناسی موجود چنین راه‌‌حل‌هایی را شعار و سر لوحه کار خویش قرار دهند, تنها به عمیق‌تر کردن بحران‌ها کمک خواهند کرد.
حمایت از منافع محرومان منافاتی با حمایت از بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید ریشه‌دار ملی ندارد، بلکه در راه حلی علمی و پایدار از طریق آن می‌گذرد.
و سر انجام این که ما همچون گذشته و بیش از گذشته برای گذر از مراحل پیش روی‌مان به وحدت نیاز داریم. کلیشه‌هایی که در میان ما برای تقسیم‌بندی نیروهای سیاسی رایج شده است, احتمالا" عملکرد و منافعی را در بر دارد، با این حال من مطمئن نیستم که این منافع با مصالح کل جامعه کاملا" تطابق داشته باشد.
جامعه ما در متن خود به اصول‌گرا و اصلاح‌طلب تقسیم نمی‌شود و اصرار نیروهای سیاسی به سرایت دادن تفرقه خویش به جامعه کمکی به حفظ وحدت و پایداری مردم در شرایط سخت را نمی‌کند.



نظر شما( )
?

شنبه 87/12/17  ساعت 11:15 عصر

دیگران

سید گانیس (رییس آکادمی اسکار ):تولید فیلم در آمریکا بر اساس خواست استودیو های بزرگ صورت می گیرد.


نظر شما( )
?

سه شنبه 87/12/13  ساعت 10:49 عصر

اشنایی با لغات سینمایی

اکتورز استودیو:مشهورترین و معتبرترین مدرسه بازیگری جهان که در1948 توسط

الیاکازان سیریل کرافورد ولی استراسبرک در نیویورک تاسیس شد

وباالهام گیری ازتعالیم استانیسلاوسکی نظریه و کارگردان

تئاتر(اهل روسیه)نزدیک شدن به حس وحال طبیعی وجاری زندگی

(ناتورالسیم)رامبنای بازیگری قرارداد مکتب بازیگری این مدرسه

(متداکتینگ)یابازیگریشیوه دار نام دارد وبزرگانی چون مارلون

براندو . جیمزدین .رابرت دونیرو ال پاچینو  مریل استریپ داستین

هافمن براد پیت وبسیاری دیگر از فارغ التحصیلان مدرسه(اکتورز

استودیو)در دوره های مختلف هستند.                         

 


نظر شما( )
?

یکشنبه 87/12/11  ساعت 9:36 عصر

برو و دیگر اینجا پیدایت نشود،

روزی مدیر یکی از شرکتهای بزرگ در حالیکه به سمت دفتر کارش می رفت چشمش به جوانی افتاد که در کنار دیوار ایستاده بود و به اطراف خود نگاه میکرد.

جلو رفت و از او پرسید: «شما ماهانه چقدر حقوق دریافت می کنی؟»

جوان با تعجب جواب داد: «ماهی 2000 دلار.»

مدیر با نگاهی آشفته دست به جیب شد و از کیف پول خود 6000 دلار را در آورده و به جوان داد و به او گفت: «این حقوق سه ماه تو، برو و دیگر اینجا پیدایت نشود، ما به کارمندان خود حقوق می دهیم که کار کنند نه اینکه یکجا بایستند و بیکار به اطراف نگاه کنند.»

جوان با خوشحالی از جا جهید و به سرعت دور شد. مدیر از کارمند دیگری که در نزدیکیش بود پرسید: «آن جوان کارمند کدام قسمت بود؟»

کارمند با تعجب از رفتار مدیر خود به او جواب داد: «او پیک پیتزا فروشی بود که برای کارکنان پیتزا آورده بود.»

نویسنده : محمد مهرابی



نظر شما( )
?

چهارشنبه 87/12/7  ساعت 3:31 عصر

آموزش دکوپاژ

سؤال: نحوه ی دکوپاژ کردن فیلم نامه را قبل از شروع فیلم برداری برام توضیح بدین

جواب: با سلام، احتمالاً منظورتون از فیلمبرداری تصویربرداری باشه! چون فیلمبرداری مربوط میشه به فیلم و دوربین 35 م.م که بعید می دونم شما بخواین با همچین دوربینی کار کنین. به هر حال برای دکوپاژ (Shooting ) قبل از هر چیزی باید فرم دکوپاژ رو تهیه کنین خودتون هم می تونین طراحی کنین خیلی ساده س. گام آغازین برای دکوپاژ یک سکانس اینه که ابتدا باید از خودمون چند سؤال بپرسیم؛ 1- سکانس مورد نظر در چه موقعیت زمانی و مکانی اتفاق می افتد؟ 2- هدف از این سکانس چیست؟ 3- سکانس چه چیزی را می خواهد به مخاطب انتقال دهد؟ 4- این سکانس چه تأثیری روی مخاطب دارد؟ و ... بعد از پیدا کردن پاسخ سؤالات مربوطه که باید به پاسخهای روشنی رسیده باشیم 

با پیروی از اصول میزانسن (Mise en scene) ، میزانسنِ کاراکتر رو تجسم و یادداشت می کنیم، کاراکتر ما دراز کشیده یا نشسته ؟ لم داده یا ایستاده ؟ مسیر نگاه و حالتهای مختلف اعضا بدن رو مشخص می کنیم ، بعد با توجه به اصول پیام شناسی موقعیت کاراکتر (Character) را نسبت به آکسسوار (وسایل صحنه) مشخص می کنیم و در صورت نیاز نحوه استفاده از اونها رو یادداشت می کنیم. البته شاید پلان اول سکانس ما بدون کاراکتر باشه مثلاً نمای عمومی شهر در شب باشه یا نمای عمومی یک آپارتمان. که در اینصورت به ثبت مراحل اولیه که توضیح داده شد نیازی نیست. سپس Set Up یعنی جای دوربین رو مشخص می کنیم. از مهمترین نکات کارگردانی انتخاب جای صحیح دوربینه که در چه موقعیتی نسبت به کاراکتر یا به طور کلی سوژه قرار بگیره. بعد اندازه نما را مشخص می کنیم که Long Shot (نمای باز) باشه یا Tight Shot (نمای بسته)؟ بازیگر در نمای Close Up باشه یا در نمای Medium ؟ یا ... بعد در صورت نیاز مسیر حرکت بازیگر رو یادداشت می کنیم و اگه خواستیم نحوه استفاده از ابزارهای حرکتی مثل Crane یا Travelling رو هم ثبت می کنیم. معمولاً در برگه دکوپاژ نوع موسیقی، افکت ، آمبیانس(صدای محیط) و جلوه های ویژه رو هم برای هر سکانس بطور جداگانه ثبت می کنن. یک نکته مهم ؛ همیشه وقتی دکوپاژ می کنیم باید اول و آخر پلان را دقیقاً بدونیم تا به پایان مشخصی نرسیدیم پلان بعدی رو دکوپاژ نکنیم. نکته اساسی دیگه اینکه اونقدر باید به دکوپاژهای متفاوت فکر کرد تا به دکوپاژ ایده آل رسید و این مستلزم فیلم دیدنه البته فیلم خوب دیدن!!! مراحلی که توضیح داده شد برای دکوپاژ پلان اول بود حالا برای پلان های بعدی با حفظ راکوردها باید همین سیکل رو طی کنیم. حفظ راکوردها حین ضبط از وظایف مهم منشی صحنه شماس، به همین خاطر به منشی صحنه حافظه کارگردان میگن.


نظر شما( )
?

دوشنبه 87/12/5  ساعت 9:26 عصر

اسکار امسال به رژیم صهنویستی نه گفت

مراسم اسکار در حالی که امسال برخلاف سالهای پیش با زرق و برق کمتری به خاطر وضعیت بد مالی جهان و صرفه جویی ساده تر از همیشه برگزار شد.

فیلم سینمایی "میلیونر زاغه‌نشین" به کارگردانی دنی بویل با دریافت هشت جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردان پیروز اصلی هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار شد.

ادامه مطلب...

نظر شما( )
<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

192849

بازدید امروز

9

بازدید دیروز

16

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک