سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

دوستی با مردم، نیمی از عقل است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

شنبه 88/2/19  ساعت 3:55 عصر

شاهدخت

نگاهی به فیلم شاهدخت

اگوست 32سال پس از مرگ خواهر محبوبش کریستینا ، شغل خود – کشیش و مبلغ مذهبی – رارها می کند . خواهرش کریستینا معروفترین هنر پیشه فیلمهای سطحی و مشهوربه شاهدخت که بر اثر دختر 5ساله ای به نام میا از خود به جای گذاشته است . اگوست که گرفتار اندوه واحساس گناه است ، خود را ملزم به نگهداری از میا می داند . او تصمیم دارد تا انتقام خواهرش را بگیرد وتمامی فیلمها و عکسهای به جا مانده از شاهدخت – خواهرش را نیز نابود کند . اگوست به زودی خود را در راهی پرمخاطره و خشونت می یابد ، و همزمان باید ازتنها چیز با ارزش زندگی خود – میای کوچک – نیز محافظت کند . چیزی که اورا وادار به گرفتن تصمیمی مهلک می کند .......        محصول 2006دانمارک ، المان

نویسنده : بند سری


نظر شما( )
?

شنبه 88/2/19  ساعت 3:54 عصر

سخنانی از ایت الله خامنه ای

حضرت ایت الله خامنه ای : ولایت فقیه بر اساس قانون اساسی ، نافی مسوولیتهای ارکان نظام نیست و مسوولیتهای دستگاههای مختلف ، قابل سلب کردن نیست . ولایت فقیه نقش حاکمیت اجرایی ، تقنینی و قضایی را هم به عهده ندارد بلکه پاسدار و دیده بان حرکت کلی نظام به سمت تحقق اهداف ارمانی است . شخصی که در این مسوولیت بسیار حساس و مهم قرار می گیرد ، اگر یکی از این معیارها را ازدست بدهد دیگر ولی فقیه نیست حتی اگرهمه مردم هم اورا قبول داشته باشند .

نویسنده : رحیمی
نظر شما( )
?

شنبه 88/2/19  ساعت 3:52 عصر

واژه نامه سینمایی

MASTER SHOT

علامتی با نوار چسب کاغذی یا گچ برای تعیین جایی که باید بازیگر روی ان بایستد یا جایی که پس از یک حرکت باید انجا توقف نماید ، مثال : ( ان موقعیتها را با علامت مشخص کن ) .

نویسنده : اشکوری


نظر شما( )
?

شنبه 88/2/19  ساعت 3:51 عصر

اشنایی با اصطلاحات سینمایی

تعلیق : وقتی انتظار تماشاگر برای معلوم شدن نتیجه یک اتفاق در فیلم ، عمدا به تعویق می افتد ، او دچار کنجکاوی و دلهره خاصی می شود که به ان تعلیق می گویند . مثلا ان صحنه فرضی که در بخش تدوین موازی مثال زدیم ، تماشاگر حس تعلیق پدید می اورد ، چون او نگران می شود که بالاخره بر سر ان بچه چه می اید ؟

نویسنده : عظیمی


نظر شما( )
?

پنج شنبه 88/2/17  ساعت 4:15 عصر

سید حسن خمینی

حجت الا اسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت : اگرما گام به گام از اسلام به عنوان قید دموکراسی اما مطرح است ، دور شویم ، یک گام به دموکراسی لیبرال نزدیک می شویم . وی با بیا این که قیود دیگری وجود دارد که محدوده ی تصرفات اکثریت را تعریف می کند ، تصریح کرد : چرچیل بدترین نوع حکومت رادموکراسی می دا ند و معتقد است اگر به دموکراسی به صورت مطلق نگاه شود ، از دیکتاتوری اکثریت سر در می اورد . سید حسن خمینی ، وجود قید برای دموکراسی را واجب دانست و اظهار کرد : دموکراسی هیج جا بدون چارچوب   تعین شده در محدوده ی ارزش گذاری تعریف نشده است . در این راستا گام چهارمی در دنبا برداشته شد وان دموکراسی اسلامی است . لذا این که دموکراسی قید نمی خواهد نادرست است .

نویسنده : عنبر شعاع


نظر شما( )
?

پنج شنبه 88/2/17  ساعت 4:14 عصر

سینمای دینی

فرج الله سلحشور فیلمساز دینی ، لازم است در سینما هنرمند اسلام شناس تربیت شود ، زیرا این کارکرد می تواند سر منشاتمامی خدمات فرهنگی باشد . محمد نوری زاد کارگردان سینما و تلویزیون : سینما قادر است بیش از هر ابزاری مبلغ اندیشه های مورد نظر مراکز دینی باشد . حسن بشکوفه تهیه کننده سینما و تلویزیون معتقد است : سینمای دینی اگر خواهان رشد و اعتلا است باید از وجود کارشنا سانی سود برد که بتواند راه گشای هنرمندان در استفاده صحیح از مطالب قدسی باشند ، راهی که هم اکنون به دلیل متعدد مسدود مانده است .

نویسنده : احمدی


نظر شما( )
?

پنج شنبه 88/2/17  ساعت 4:13 عصر

اشنایی بااصطلاحات سینمایی

ترکیب بندی --      کمپوزیسیون

تصویربرداری : ضبط تصویر با دوربین های ویدیویی از قبیل اغلب گزارشها و برنامه های تلویزیونی ، تصویربرداری نام دارد ( در مقابل فیلمبرداری که در مورد دوربین های سینما به کار می رود ) .

نویسنده : عظیمی

 


نظر شما( )
?

پنج شنبه 88/2/17  ساعت 4:12 عصر

واژه نامه سینمایی

KEY LIGHT

 

برش یا یا برشی ، برش دادن از یک تصویر به تصویر دیگر با تفاوت بسیار زیاد در اندازه تصویر ، در مکان فیلمبرداری یا زمان تداوم انها . اثر شوک دهنده ان باعث جلب توجه است . در ضمن این عبارت در جایی به کار می رود که کارگردان بخواهد دو نما را به یکدیگر برش دهد ، اما تدوینگر بگوید که نمی تواند این کار را انجام دهد ، زیرا در این میان پرش ( نا مطلوبی ) ایجاد می شود .

نویسنده : اشکوری  


نظر شما( )
?

چهارشنبه 88/2/16  ساعت 9:57 عصر

اشنایی با اصطلاحات سینمایی

تراولینگ : ریلهای مخصوصی که روی زمین چیده می شود تا دوربین با سه پایه روی آن قرار گیرد و حرکت منظم و بدون لرزشی به طرف اجزاء یا اشخاص حاضر در نما داشته باشد . این نوع حرکات را معمولا « تراولینگ کردن » می گویند.

نویسنده : عظیمی


نظر شما( )
?

چهارشنبه 88/2/16  ساعت 9:54 عصر

رای مردم

ایت الله نوری همدانی : مردم ، قانون اساسی و رهبری سه رکن اصلی نظام هستند . نظام بدون رای مردم رسمیت ندارد . مردم در حق رای وحق اظهار نظر دارند . این رای همانند بیعت مردم در زمان پیامبر (ص) وائمه (ع) است .

نظر شما( )
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

192923

بازدید امروز

28

بازدید دیروز

23

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک