سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

دانش، یاری می رساند، حکمت ره می نماید . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

سه شنبه 88/2/15  ساعت 5:17 عصر

واژه نامه سینمایی

ماشین رو ، کفی بزرگی که یک خودرو و ( دوربین فیلمبرداری یاتصویربرداری ، وسایل نوری و ...) روی ان قرار می گیرد وماشین پرقدرتی ان را یدک می کشد ودر حومه شهر انرا می گرداند . همچنین این عبارت به ما می گوید که چرا بازیگران قادرند به هنگام رانندگی به مدت طولانی چشم از جاده بردارند ، زیرا شخص دیگری چشم بر ان دارد .

نویسنده : جعفریان                                                                                                                                                            LS

 


نظر شما( )
?

سه شنبه 88/2/15  ساعت 5:13 عصر

رضایت مردم به حکومت

بعنوان سیره امام علی(ع) نقل شده است : کان یقول له اذا عطیت القوم فان رضوا بک امیرا فکن علیهم امیرا . وقتی امام (ع) اعرابی را به بخشهای مختلف سرزمین اسلامی تحت حکومت و فرمانروایش می فرستاد به انها می فرمود : ( به هنگام رسیدن به مردمی که باید برانها حکومت کنید بنگرید که اگر رضایت به امیری شما دادند امیرشان باشید ) .

نویسنده : اشکوری
نظر شما( )
?

سه شنبه 88/2/15  ساعت 5:12 عصر

انتقام

خلاصه داستان : (سوئینی تاد ) که اقتباسی از یک نمایشنامه موزیکال نوشته ( استیفن ساندهایم )است ، داستان مردی را روایت می کند که به این دلیل که با بی عدالتی به زندان انداخته شده است ، پس ازازادی درپی انتقام از قاضی است که اورا با بی عدالتی روانه زندان کرده است . (تاد ) تاد یک ارایشگاه باز می کند ، که در انجا بیش از اینکه به فکر اصلاح مشتریان باشد ، در فکر جنایت است ،. تا اینکه با ( خانم لاوت ) که زنی جنایتکار است که از گوشت قربانیانش در تهیه نوعی پیراشکی گوشت بسیار محبوب و پر طرفدار استفاده می کند ، اشنا شده وهمکار می شوند .  

نویسنده : احمدی


نظر شما( )
?

سه شنبه 88/2/15  ساعت 5:11 عصر

نهج البلاغه

امیرالمومنین علی (ع) درنهج البلاغه :

ای مردم مرا برشما حقی وشمارا برمن حقی است : اما حقی که شما برمن دارید نصیحت کردن بشما است . ترغیب باخلاق پسندیده و بازداشتن از گفتار وکردار ناشایسته ) و رساندن غنیمت و حقوق بشما است بتمامی ( از بیت المال مسلمین بدون اینکه بگذارم حیف و میل شود ) و یاد دادن بشما است ( ازکتاب وسنت انچه راکه نمیدانید ) تا نادان نمانید ، وتربیت نمودن شما است . ( بادب شرعیه ) تا بیاموزید ( وبرطبق ان رفتار نمائید ) واما حقی که من بر شما دارم باقی ماندن بیعت است ، واخلاص و دوستی درپنهان و اشکار ، واجابت من چون شما را بخوانم ، واطاعت و پیروی با انچه بشما امر کنم .

نویسنده : بند سری


نظر شما( )
?

سه شنبه 88/2/15  ساعت 5:10 عصر

اشنایی بااصطلاحات سینمایی

تدوین موازی : نمایش موازی و متوالی دو ( یا چند ) اتفاق در چند جای مختلف . مثلا کات کردن ازنمای مادری که به ارامی خرید می کند به نمایی از بچه هفت ماهه اش که در خانه تنهاست و چهار دست وپا به اجاق گاز نزدیک می شود ونمایش متناوب این دو مکان به طور پشت سرهم .

نویسنده : عظیمی


نظر شما( )
?

دوشنبه 88/2/14  ساعت 11:41 عصر

اندره تار کوفسکی

اندره تار کوفسکی یکی از بزرگترین فیلمسازان سده بیستم و بی گمان برجسته ترین فیلمساز پس از جنگ شوروی با شاهکارهای تامل برانگیزی چون اندره روبلف ، سولاریس و استاکر به جایگاهی اسطوره ای در تاریخ سینما رسید . ویژگی های سبکی کارهایش چون بهره گیری از پیرنگ های ساده ، روایت تکیه تکیه و برداشت های بلند ، برخی از بنیان های فیلم هنری مدرن شدند . رویایی او با حکومت شوروی ، سانسور فیلم هایش و تبعیداش در راز الودگی اثارش نقش داشتند .

نویسنده : بند سری

 


نظر شما( )
?

دوشنبه 88/2/14  ساعت 11:41 عصر

حاکمیت

حاکمیتی همه درها را به روی شهروندان ببندد و راه ها را مسدود کند ودرعین حال از ضرورت حضور در صحنه و مشارکت مردم داد سخن گوید ، در این صورت با پارادوکسی غریب مواجه خواهیم بود . دموکراسی روشی مشخص برای دستیابی به نتایجی نا مشخص است . مهم تن دادن به قواعد بازی دموکراسی است .

نویسنده : جعفریان


نظر شما( )
?

دوشنبه 88/2/14  ساعت 11:39 عصر

اشنایی با اصطلاحات سینمایی

تدوین : بریدن و کنار هم قرار دادن تصاویر و صداهای فیلم به شیوه ای مرتب و حساب شده ، با استفاده از تمهیداتی مثل کات ، دیزالو و غیره . به طوری که ترتیب و روند مورد نظر فیلمساز برای نمایش وقایع یا بازگویی داستان فیلم ، به درستی شکل بگیرد و نماهای فیلم ، به شکل معنی دار پشت سر هم ردیف شوند . تدوین یا مونتاژ در طول تاریخ سینما ، تئوری ها و شیوه های مختلفی را به خود دیده و امروزه نیز روش ها و اصول گوناگون برای آن وجود دارد.

نویسنده : عظیمی


نظر شما( )
?

دوشنبه 88/2/14  ساعت 11:38 عصر

واژه نامه سینمایی

LINE UP

لول صدا .، تراز صدا .، مانند « می توانی بیشتر حرف بزنی تا لول بگیرم؟ » .


نظر شما( )
?

دوشنبه 88/2/14  ساعت 12:2 صبح

سینمای دینی

محمد رضا شرف الدین گفت : سینمای دینی را نباید از سایر ژانرهای سینمایی جدا کنیم ودر جامعه دین مدار ما ، مفاهیم و آموزه های دینی باید در بستر همه اثار سینمایی کشور مشهود باشد.

نویسنده : بندسری


نظر شما( )
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

192943

بازدید امروز

48

بازدید دیروز

23

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک