سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه سینمای فاخر

 

تنگ چشمیِ بسیار، جوانمردی را زشت و برادری راتباه می کند . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

سه شنبه 88/1/18  ساعت 2:38 صبح

نیایش شهیدچمران

خوش دارم گمنام و تنها باشم . تا در غوغای کشمکشهای پوچ مدفون نشوم.

 

 

خدایا تو را شکر می کنم که مرا در اتش عشق گداختی  وهمه موجودات وخواستنی ها را به جز عشق ومعشوق در نظرم خوار و بی مقدار کردی.

نویسنده: نرگس احمدی نسب


نظر شما( )
?

سه شنبه 88/1/18  ساعت 2:36 صبح

شهید باکری

چند نفر پیکر خون الودی رادرون درون قایق گذاشتند و قایق با سرعت سینه اب را شکافت واز ساحل اتش دورشد.اگر از پیچ رودخانه میگذشتند چند لحظه دیگر این طرف بودند .اما درست سر پیچ رودخانه جسمی درخشان با صدایی گوش خراش به سمت قایق رها شد ناگهان تن دجله لرزید . مثل دل همه کسانی که چشم به راه  مسافر ان قایق بودند .کپه ای از اتش مثل گرد باد بر سطح اب پیچید و قایق وسرنشین هایش را به اسمان کشید .قایق چند لحظه در اب تاب خورد ودر هر بار تخته پاره ای از ان جداشد.عاقبت کمی ان سوء تر پیکر مهدی باکری مثل گلبرگ های پرپرشده ای که بر اب شناور باشند.ارام ارام پیچ وتاب خورد و به سوی دریا رفت. بر گرفته از کتاب شهید باکری.

نویسنده: جعفریان
نظر شما( )
?

سه شنبه 88/1/18  ساعت 2:34 صبح

برگی از تاریخ

فردوست می گوید: اشرف قاچاقچی بین المللی بود و به طور مسجل عضو مافیای امریکاست . او به هر جا که می رفت در یکی از چمدان هایش هرویین حمل می کرد وکسی جرات نمی کرد ان را بازرسی کند. این مسله توسط بعضی از ما مورین به من گزارش شد و من نیز به محمد رضا اطلاع دادم که اشرف چنین کاری میکند محمد رضا دستور داد که به او بگویید این کار را نکند .همین !چه کسی به اشرف بگوید؟من؟ موقعی که خود محمد رضا نمی توانست یا نمی خواست جلوی اشرف را بگیرد .من که بودم و چگونه میتوانستم؟

به نقل از کتاب زنان دربار

نویسنده:اشکوری
نظر شما( )
?

سه شنبه 88/1/18  ساعت 1:27 صبح

اشنایی با اصطلاحات سینمایی

پرسونا:کلیت کم وبیش ثابت نقش هایی که یک بازیگر خاص در فیلم های مختلفش ایفا کرده است .مثلا پرسونای سینمایی انتونی کویین  مرد خشمگین بدوی است.

نویسنده:اشکوری


نظر شما( )
?

یکشنبه 88/1/16  ساعت 1:28 صبح

اشنایی بااصطلاحات سینمایی

برداشت بلند:حرکت طولانی دوربین در یک نمای پیوسته بدون انکه تصویر       

(کات)شود. (در زبان انگلیسی . (long   take

 

 

                                        


نظر شما( )
?

شنبه 88/1/15  ساعت 12:19 صبح

15 سکانس اولیه طرح جدیدم

سکانس 1

روز – داخلی –ساختمان استانداری در زاهدان

مردی میان سال  ملبس به کت و شلوار  با قامت کو.تاه ؛ نه لاغر نه چاق با ته ریش که ریش  قسمت  چانه بیشتر به چشم می آید در راهرو پیش می آید.

روی  تصویر مطالب ذیل تایپ می شود در عین حال نریشن مطالب  درحال تایپ را داریم :      

اصول بنگلور در خصوص رفتار قضایی ؛ مصوب سال 2002 میلادی

ارزش اول

استقلال

اصل

استقلال قضایی پیش شرط حاکمیت قانون و تضمین اساسی برای رسیدگی عادلانه است. از این رو یک قاضی

می بایست استقلال قضایی را از هر دو بعد شخصی و اصولی تحکیم کند و به منصه ظهور برساند.

مرد مقابل دری می رسد . نگهبان با دیدن او در را می گشاید سپس کنار کشیده  با احترام می ایستد. مرد از کادر خارج می شود.

سکانس 2

روز – داخلی

پیرمردی افغانی با محاسن بلند نشسته و در حال گریه است و همزمان مطالبی را به مرد که مقابل او ایستاده است می گوید . تعدادی زن و بچه افغانی در سکوت نظاره گرند.

پ- مگر شما نمی گویید که قلب مومن عرش رحمان است؟ (گریه)مگر ما را مسلمان و مومن نمی دانید ؟(گریه)مگر ما شیعه نیستیم؟(گریه)چرا عرش رحمان را می لرزانید؟(گریه)

پیر مرد با دست به زنها و بچه ها اشاره می کند.

پ- شوهران اینها در جنگ کشته شده اند. این بچه ها یتیم هستند(گریه)چگونه می خواهید ما را تحویل طالبان بدید؟

چگونه راضی می شوید؟(گریه)

نمای نزدیک از صورت مرد را داریم که با اندوه به روبه رو می نگرد.

سکانس 3

روز – داخلی – اتاق استاندار

از نمای نقطه نظر همان  مرد استاندار را مبی بینیم

استاندار پشت میز بزرگی نشسته و به دوربین خیره شده است.

ا- آقای حسینی شما باید بدونید که اخراج افاغنه مصوبه شورای امنیت کشور است.

ح- در جریان هستم قربان

استاندار از پشت میز برخاسته سمت پنجره رفته و پرده را کنار می زند و به بیرون پنجره می نگرد.

ا- ما باید مصوبات شورا ی امنیت را اجرا کنیم.

ح- متوجه ام قربان

استاندار برمی گردد. به حسینی زل می زند.

ا- من احساسات پاک شما رو درک می کنم.

ح- بله قربان

سکانس 4

شب – خارجی – حیاط منزل حسینی

حسینی روی تخت کنار حوض آب وسط حیاط نشسته و به عکس ماه در آب حوض خیره شده . سینی چای خورده نشده  کنار دستش قرار دارد.

زنی  وارد کادر شده و در چارچوب در ورودی ساختمان می ا یستد.

حسینی به او ی نگرد.

زن- تلفن از استانداری

سکانس 5

شب – داخلی – اتاق مطالعه

حسینی گوشی در دست ایستاده و گاه مطالبی را که می شنود تایید می کند. زن او را زییر نظر دارد.

حسینی گوشی را می گذارد.

از کادر خارج می شوند.

سکانس 6

روز – خارجی – مقابل ساختمان استانداری

پیر مرد افغانی و زنان و کودکان افغانی با حیرت  از در ساختمان خارج می شوند و به سمتی می روند.

سکانس 7

روز – داخلی –دفتر فرماندهی ناجا در استان

چند مقام ارشد انتظامی دور میزی نشسته اند .

مقام ارشد جلسه آیفن را فشار می دهد.

- بله قربان

-مرکز رو بگیرید

- چشم قربان

سکوت حاکم است

تلفن زنگ می خورد.

مقام ارشد گوشی را بر می دارد.

-الو

-.........

- سلام عرض می کنم.

-........................................

- چه دستور می فرمایید .

-...............................................................

- بله قربان گزارش موثقه .25 نفر از افاغنه که توسط ما جمع آوری و تحویل استانداری شده بودند دیروز صبح آزاد شدن.

-...............................................

- بسیار خوب ما منتظریم.چشم اقدامی صورت نمی گیره  تا ایشون بیاد .

-.............................

- خداحافظ.

گوشی را می گذارد. رو به حاضرین

 - فردا نماینده حقوقی برای پیگیری مساله به استان می آد.

سکانس 8

روز – خارجی –محل اقامت افاغنه

دختری افغانی وحدودا 17 ساله  با پسری  ایرانی و حدودا 20 ساله در کنار درختی رو به روی هم نشسته و مشغول صحبت هستند.

در زمینه همان پیر مرد افغان مسرور مشغول شانه ریش خود می باشد.

د-

پ-

د-

پ-

د-

پ-

سکانس 9

روز – خارجی – خیابان

یک دستگاه  جیپ استیشن به سرعت در حرکت است و چند دستگاه تویوتا لندکروز متعلق به نیروی طرح هجرت  در تعقیبش هستند.  تیر اندازی توسط تعقیب کنندگان در جریان است. جیپ مرتب مانور می دهد تا هدف قرار نگیرد . نیروهای تعقیب کننده سعی در نشانه گیری لاستیکها دارند.

 در چند خیابان این وضعیت ادامه دارد.

از نمای نزدیک لاستیک جیپ را می بینیم که هدف قرار می گیرد.  جیپ  با انحراف به راست و چپ و برخورد با دیوار متوقف  می گردد . تعقیب کنندگان  می رسند و تعمدا خودرو را به رگبار می بندند. در سمت راننده گشوده

 می گردد  ومردی قوی هیکل افغانی  خون آلود نقش زمین می گردد. تیر اندازی متوقف می شود. صدای ناله از جیپ شنیده می شود.

نمای نزدیک صورت مرد قوی هیکل با ریش انبوه را داریم که چشمانش  بسته می گردد.

سکانس 10

روز – داخلی – بیمارستان

آمبولانسی با سرعت مقابل بیمارستان متوقف و با  گشوده  شدن در عقب همان مرد افغانی روی برانکارد حمل

می گردد. چند کودک و زن مجروح و دو جسد نیز منتقل می گردند.

سکانس 11

روز – داخلی – راهروی دادگستری

آقای حسینی در راهروی باریک  ساختمان   دادگستری   پیش می آید. چند نفر ایستاده و نشسته بر نیمکت دیده می شوند.

با رسیدن به محل شعبه 104 آقای حسینی برگه ای را که در دست دارد نگاه می کند . با نواختن چند ضربه داخل می شود.

سکانس 12

روز – داخلی – دادگاه

قاضی دادگاه سررا از روی گزارشی که مشغول مطالعه بود ، بلند می کند . به حسینی می نگرد.

ق- اینجا اومده شما بر خلاف مصوبه شورای امنیت ملی از اخراج  افاغنه  سر بازدید

سکانس 13

روز – داخلی – بیمارستان

مرد قوی هیکل افغانی روی تخت بیمارستان بستری است و دو مرد میانسال دارای محاسن، بالای سر او ایستاده اند.

مرد گریه می کند و نام  دو فرزند کشته شده اش را بر زبان می آورد.

سکانس 14

روز – داخلی – راهروی بیمارستان

دو مرد ملاقات کننده وارد کادر می شوند و در راهرو پیش می آیند.

- مدتی بوده  که ازش خواسته بودن همکاری با مارو تعطیل کنه قبول نمی کرده .

سکانس 15وز - خارجی- کوچه

پسر در حال دویدن در کوچه است و دختر دنبالش می کند.

 ادامه دارد

 

 


نظر شما( )
?

شنبه 88/1/15  ساعت 12:13 صبح

به نقل از وبلگ 7 روز با عروس

حضرت امیر می فرماید : رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم وقتی با  باکره ازدواج می کرد هفت روز با او بود و سپس بقیه ی روزها را به طور مساوی بین همسرانش تقسیم می نمود . ( مستدرک الوسایل ، ج 15 ، ص 101 ) -  زفاف ص 200

متن کامل در وبلاگ هفت روز با عروس


نظر شما( )
?

جمعه 88/1/14  ساعت 11:50 عصر

نقد ی از آقای مجید اسلامی

استثنایی و مسحورکننده

نگاهی به فیلم "شبانه روز" ساخته امید بنکدار و کیوان علیمحمدی

::  مجید اسلامی  ::

::  22 بهمن 1387  ::

 

شبانه‌روز به‌لحاظ بصری استثنایی و مسحورکننده است. چنین تجربه‌ای را در سینمای ایران به یاد نمی‌آورم که فیلمی این‌قدر نماهای به‌لحاظ نور و کمپوزیسیون و میزانسن سنجیده و فکرشده داشته باشد. چنین وسواسی کم‌وبیش در شبانه (فیلم قبلی بنکدار/علی‌محمدی) هم به چشم می‌خورد، ولی به چنین دستاوردی منجر نشده بود؛ هنوز خام بود و با نوعی ذوق‌زدگی تکنیکی آمیخته بود، آن‌ هم برای نمایش روایتی که ظرفیت این تجربه‌ها را نداشت. این‌بار اما روایت نیز می‌کوشد با تصویر رقابت کند و به‌نظرم تا پیش از یک‌سوم پایانی در این رقابت کم نمی‌آورد. فیلم چهار روایت را تا پنجاه شصت دقیقه موازی با هم پیش می‌برد؛ یکی‌شان سیاه‌وسفید است در فضای قجری، دیگری تک‌رنگ (سپیایی‌)ست در فضایی به‌شدت آبستره، و دو دیگر رنگی و در زمان معاصر، ولی به‌ظاهر بی‌ربط به همدیگر. در یک‌سوم پایانی روایت با غافلگیری می‌کوشد این چهار فضا را به هم بپیوندد و کم‌وبیش موفق می‌شود. اما این استراتژی را چندان دوست ندارم، ترجیح می‌دادم روایت‌ها استقلال خودشان را داشته باشند و به‌لحاظ مضمونی و موتیفی به هم وصل شوند، نه به‌لحاظ داستانی. بااین‌حال شکوه و جلوة بصری فیلم با فیلم‌برداری درخشان مرتضی پورصمدی انسجامش را حفظ می‌کند. انبوهی از بازیگران آشنا به‌تناوب ظاهر می‌شوند و بسیار هم‌جنس بازی می‌کنند (حتی کسانی که این اواخر کم‌تر بازی خوب ازشان دیده بودیم)؛ از فروتن و نیکی کریمی گرفته تا مهناز افشار و مهتاب کرامتی. حضور پارسا پیروزفر بسیار شیرین، نگار جواهریان غافلگیرکننده و حامد بهداد باورنکردنی‌ست. فیلم تجربه‌ای به‌ظاهر سخت‌هضم ولی بامزه و بازیگوشانه است، و چنان غریب و چشم‌نواز که قابل تصور نیست.
نوشته بودند فیلم درباره «هیچ» است و این «هیچ» با «هیچ» گاس ون‌سنت و دیگران فرق دارد. اما خب گاهی مهم این نیست که فیلم درباره‌ی چیست، مهم این است که نمایشِ چیست.

به نقل از سایت سینمای ما


نظر شما( )
?

جمعه 88/1/14  ساعت 11:49 عصر

رکورد شکنی

فیلم سینمایی "اخراجی‌های 2" دومین قسمت از تریلوژی اخراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی رکورد فروش در سینمای ایران را شکست.
فیلم سینمایی "اخراجی‌های 2" که در اکران نوروزی و از تاریخ اول فرودین به روی پرده سینماها رفت توانست در عرض 7 روز به فروشی معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان دست یابد.
براساس این گزارش اخراجی‌های 2 تاکنون توانسته در عرض 7 روز در شهرستان‌‌ها 550 میلیون تومان و در تهران 750 میلیون تومان فروش داشته باشد تا بعنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شود و این در حالی است که قسمت اول این فیلم که در نوروز سال 86 به روی پرده سینماها رفته بود توانست به فروشی بالاتر از یک میلیارد تومان دست پیدا کند که با این حساب فیلم‌های سینمایی اخراجی‌های 1 و 2 تاکنون موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به جهت فروش و جذب تماشاچی به حساب می‌آیند.

به نقل از اولین مجله سینمایی ایران
نظر شما( )
?

چهارشنبه 88/1/12  ساعت 1:24 عصر

تصمیم شجاعانه

زمانی که چشمت به سازمانی بزرگ میخورد بدان که زمانی شخصی تصمیم شجاعانه ای گرفته است

نظر شما( )
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عبور در غبار"تحویل سیمافیلم می شود.
کارگاه تحلیل فیلم و "ناخدا خورشید"
برکت" در شورای تخصصی فیلمنامه
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

192741

بازدید امروز

1

بازدید دیروز

15

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

توسعه سینمای فاخر

تا امروز یک سریال 13 قسمتی که مشارکت داشته ام و دو فیلم سینمایی که حضور داشته ام از تلوزیون پخش شده .کارهایی هم در نوبت است . حدود 40 طرح هم دارم که اغلب آن روی وبلاگ قرار گرفته است. البته مشتری هم پیدا نکرده ...

 لوگوی وبلاگ

توسعه سینمای فاخر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

کلمات قصار سینمایی ها
پاییز 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388

 لینک دوستان

پیچک
!!!نگاتیو

لوگوی دوستان





اشتراک